Sfaturi pe timp de molima

Am căutat câteva sfaturi pentru cei care se izolează timp îndelungat, am selectat pe cele care mi se par potrivite şi le-am adaptat. Ce ziceţi?

Înainte de toate – Concentrează-te pe obiectivul izolării!

Ai un scop personal, evitarea confruntării cu o boală încă insuficient cunoscută. Nu achiesa la izolare pentru pentru că îţi este impusă ci pentru că aşa consideri tu că trebuie să faci, pentru tine şi pentru alţii!

  1. Fă-ţi un program! Dacă lucrezi la domiciliu, respectă programul de lucru, începe la 9, ia pauză de masă la ora fixă, termină când ar trebui să se termine programul.
  2. Fă-ţi rutine noi! Poți să faci duş de 3 ori pe zi, să-ţi schimbi hainele (nu stă în pijama, în pat 12 ori ziua şi alte 8 noaptea), să faci câteva (sau mai multe) mişcări de tonifiere a musculaturii, găteşte, fă ordine în hârtii sau haine, fă curat etc. Dacă vrei să vezi un film, alege-l bine şi programează ora la care te vei uita.
  3. Apropo de TV – lasă ştirile, nu vei auzi niciodată ceva de bine acolo. Creșterea anxietății este primul pas către deprimare. Caută documentare, piese de teatru, concerte la care nu ai fost etc, şi programează ora la care să te uiţi. 
  4. Vorbeşte cu alţii! Unii preferă telefonul, alţii folosesc social media. Fă-o totuşi ordonat, nu permanent! Stabilește orele și timpul alocat. Ignoră-i pe ignoranţi. Te vor deprima şi nici nu vei putea să-i schimbi.
  5. Fă-ți planuri pentru viitor! Ceea ce ni se întâmplă acum este ceva temporar. Trebuie să luăm ceea ce este bun, avem timp să ne planificăm viitorul!
  6. Fă ceva diferit faţă de perioadă anterioară. Gândeşte-te la acele lucruri pe care le-ai amânat sau la care ai renunţat, pentru că nu aveai timp.

Acum ai!

This entry was posted in Neclasificate. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.