Fata hida a contrareformei sanatatii – Nicolaescu.

In ultima zi a sesiunii parlamentare precedente, Proiectul de Lege de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.20/2007 de modificare a Legii reformei sanitare a obtinut sprijinul P.N.L., P.S.D., UDMR, P.M.R., P.C. si al minoritatilor, dar in urma abtinerii P.D.L. nu a putut fi promovat, fiind lege organica. Proiectul contine o serie de modificari majore ale reformei sanitare, solicitate insistent de catre ministrul Nicolaescu, care a inteles sa faca si unele mici concesii in contrapartida. Astazi, va developam elementele contrareformiste, motivele care stau a baza acestora si ce s-a dat la schimb sprijinitorilor Guvernului.

1. Contrar Programului de guvernare s-a renuntat la desfiintarea Casei de sanatate a Ministerului Apararii Nationale, a justitiei, a S.R.I. etc. si s-a aminat pina in 2009 desfiintarea celei a transporturilor.

Conform legii in vigoare, pina la 31 decembrie 2007, procesul de desfiintare si privatizare a celor doua case ar fi trebuit sa fie finalizat, insa nu s-a miscat nici un pai in aceasta directie. Motivul real pentru care Casa Ministerului Apararii Nationale a fost scoasa din procesul de desfiintare este insa unul de natura materiala.

De mai bine de trei ani, se fac incercari disperate pentru punerea in aplicare a unui contract de informatizare incheiat sub obladuirea Guvernului Nastase, care miroase de la o posta a mita. Costul informatizarii acestei institutii de rang judetean a fost agreat la jumatatea pretului alocat informatizarii pentru toate celelalte case de asigurari judetene cumulat.

Contractul semnat si parafat este unul atipic: nu are data de incepere si data de finalizare, iar in perioada de la semnare, prestatorul s-a schimbat de trei ori in pofida faptului ca lucrarea nici macar nu a inceput. De la o respectabila firma europeana specializata in domeniu a trecut la una sud-africana pentru a se opri la o firma turceasca.

S-au facut incercari mai mult sau mai putin prudente pentru ca aceasta finantare sa inceapa, fie macar si cu un euro, pentru ca respectivul contract sa aiba astfel o data de incepere, la acest demers contribuind fie secretarul general al Guvernului, Radu Stroe, care nu are nici in clin, nici in mineca, cu subiectul, fie ministrul Nicolaescu personal, refuzat de Consiliul de administratie al CNAS, sa inceapa finantarea la o institutie in desfiintare pentru un soft care este deja disponibil.

2. S-a “adaugat” in responsabilitatea Ministerului Sanatatii elaborarea metodologiei de organizare a licitatiilor nationale din programele de sanatate. Prevederea deroga de la legea achizitiilor publice si vine dupa ce o serie de licitatii au fost blocate datorita incercarii de a directiona licitatiile organizate de Ministerul Sanatatii. In cadrul programelor nationale au fost incluse si efectuarea de studii de fezabilitate si constructia spitalelor de urgenta, dar si a celor 11 spitale noi ce se vor construi in judetul in care Eugen Nicolaescu este deputat, judetul Mures.

3. S-a eliminat complet orice incompatibilitate pentru managerii de spital persoane juridice. Este de remarcat ca un numar impresionant de angajati ai unei firme furnizoare de materiale sanitare si soft pentru spitale si-a trimis reprezentantii la cursul de manageri de spital.

4. S-a introdus “responsabilitatea” asiguratilor pentru imbolnavirile pentru care survin ulterior refuzului de a se prezenta programul Nicolaescu de evaluare a starii de sanatate. Astfel, de miine, asiguratii pot fi amenintati mai voalat sau nu, ca vor trebui sa-si plateasca medicamentele sau internarile daca nu se supun aberantului program Nicolaescu.

5. S-a scos in totalitate controlul Colegiului Medicilor din Rominia asupra analizei cazurilor de mal practice, prin infiintarea unei comisii a CMR din care fac parte 5 membri ai Ministerului Sanatatii (din 11) care sunt singurii care au drept de veto asupra oricarei decizii.

6. S-a introdus prevederea de suspendare din activitate a oricarui medic impotriva caruia s-a introdus o plingere de mal practice, pina la solutionarea acesteia.

In contrapartida s-au acceptat unele solicitari politice sau punctuale:

  1. S-a acceptat si votat solicitarea UDMR ca personalul medical sa cunoasca limba maghiara in judetele in care exista mai mult de 20% cetateni de etnie maghiara.
  2. S-a aprobat ca doctorii in medicina sa ramina sefi de sectie la 70 de ani, iar membrii Academiei de stiinte medicale sa ramina in activitate pina la moarte.

Aceasta propunere legislativa trecuta prin Parlament si votata de o larga coalitie demonstreaza, fara tagada, caracterul complet antireformator si directionat impotriva intereselor bolnavilor, al celui care conduce Ministerul Sanatatii si a Guvernului Tariceanu, pentru care interesele materiale transcend oricarei bunecuviinte sau interes national.

Aceasta este fata hida a celor care conduc astazi fatis sau voalat Rominia. rusine lor si rusine noua, celor care nu avem forta de a elimina aceste celule canceroase ale politicii rominesti.

This entry was posted in Declaratii politice. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *